לחם שקדים ללא גלוטן

כשעוברים לתזונה נקייה מגלוטן, אחד הדברים הראשונים שיורדים מהתפריט זה הלחם.
איך אפשר בלי לחם? זו השאלה הראשונה שאני נשאלת
ואני עונה שאפשר. זה עניין של הרגל. בהתחלה זה קשה. 
גם כי מחפשים על מה למרוח. יש לנו מן הרגל כזה של למרוח. ופתאום אין על מה. 
וגם כי לפעמים כל מה שמתחשק זה לאכול ארוחה זריזה. כזו שלא דורשת שעות של תכנונים ועמידה במטבח. כמו שפעם, היינו פשוט חוטפים שתי פרוסות לחם או איזו לחמניה נחמדה, ממלאים בכל טוב והנה ארוחה.

ולאט לאט, עם ההתמדה, ועם השינוי בחשיבה, גם הלחם פחות חסר.
אבל לפעמים מתגנב געגוע. כזה שעדיין רוצה להנות מהמריחה. מהלחם עם הגבינה הלבנה והעגבניה וקצת מלח מעל. כזה פשוט.
ולפעמים פשוט צריך למצוא פתרון יצירתי כשאני רוצה לתת לילדות כריך לגן ושלא יהיה בו קמח. כלשהו. (והניסיון מלמד שאם לא אשלח כריך, אקבל הודעה מהגננת שמיידעת אותי שגם היום הבת שלי אכלה לה את הכריך....ושהיא ממליצה לשלוח עם הילדה בכל זאת, כריך לגן...)

אז החיפוש אחר תחליף, וכזה שיהיה ממרכיבים פשוטים ובריאים, כי כבר הבנתם אני מקווה שאני חסידת הבישול הפשוט, הוביל אותי למתכון של לחם טחינה. רק שלפעמים טעם הטחינה היה מודגש מידי וחמאת שקדים, במיוחד אם היא מאד איכותית, נותנת טעם אגוזי, עדין ולדעתי הרבה יותר טעים.

עוד שדרוג חשוב במתכון זה תוספת המים הקרים שיוצרים (יחד עם השילוב של סודה לשתייה ומיץ לימון) את העסיסיות והאווריריות.



אז קדימה. לעסק:

מה צריך?

1 כוס חמאת שקדים
3 ביצים
כף מיץ לימון/ חומץ תפוחים אורגני
1/2 כפית אבקת סודה לשתייה
1 כף ממתיק (דבש/סילאן/מייפל) (אפשר גם בלי)
1/4 כוס מים קרים
קמצוץ מלח מתובל (גם מלח רגיל זה בסדר)


ומה עושים עם זה?
טורפים הכל היטב, מעבירים לתבנית שקעים (ללחמניות) או תבנית אינגליש קייק (ללחם) ולתנור לכ 15-20 דקות על 180 מעלות.



כמה פשוט...ככה קל. ולא. אין בזה קמח. השילוב של חמאת השקדים (אפשר לשלב או להחליף עם טחינה) עם הביצים, יוצרת מרקם כאילו של קמח.
ואם צריך לבחור תחליף ללחם ללא גלוטן, אני מעדיפה תחליף כזה על פני תחליפים שמלאים בסוכרים, חומרים משמרים ועמילנים ריקים מתוכן.

ועדכון קצר מהשטח: הלחם הזה מדהים עם חמאת שלושת האגוזים!!


תהנו...ואני ממש אשמח לשמוע איך יצא הלחם שלכם.
פריט נוסף בהצלחה. לצפיה בסל קניות לחץ כאן !
Go Top