שלום אורח
משלוחי BOXIT חינם מעל 250 ש"ח      |    דברו איתנו משלוחי BOXIT חינם מעל 250 ש"ח  
דברו איתנו

איך מתחילים לאכול בריא? 2 מפתחות להצלחה

אז נניח שעכשיו אחרי החגים והחלטתם שאתם מתחילים מעכשיו לאכול יותר בריא.

או שאתם נמנעים מסוכר וקמחים

אז מה עכשיו? מה עושים? איך מתחילים? איך לא נשברים?

יש שני מפתחות מבחינתי להצלחה של כל שינוי:

  1. בוחרים
  2. מתכננים

המפתח הראשון, בחירה, הוא מפתח קריטי להצלחה.

הוא שונה מהחלטה. במה הוא שונה? החלטות אנחנו מקבלים כל רגע, כל שנייה. אנחנו יכולים 60 פעם בדקה להחליט שמחר נתחיל דיאטה. שנניח לטלפון כשאנחנו עם הילדים. שנוותר על הקרואסון.

בחירה זו החלטה עם מוכנות.

הממ. מה זה אומר?

זה אומר שלא רק שהחלטנו אלא שאנחנו גם מוכנים לקחת בחשבון ולהתמודד עם כל המשמעויות וההשלכות והמחירים שיש להחלטה שלנו, כדי להנות מהרווחים שלה.

זו בחירה.

זה הרבה יותר מרק להחליט. זה להבין שאם אנחנו מתחילים דיאטה המשמעות היא שאנחנו צריכים לאכול אחרת, להתנהג אחרת ויהיו פעמים שממש יבוא לנו קרואסון נצטרך לוותר ואנחנו לגמרי מוכנים לזה ובוחרים בזה כי אנחנו רוצים את הרווח שצפוי לנו.

אנחנו מחליטים להניח את הפלאפון בצד בזמן שאנחנו עם הילדים אנחנו מבינים שזה אומר שאנחנו נצטרך ממש להקשיב להם ולשחק איתם ואולי נצטרך לטפס איתם על המגלשה ולרוץ אחריהם במדשאה וגם נצטרך להתאפק ולא להסתכל בהודעות או להגיב לווטסאפים ואולי אפילו לא להעלות איזה סטורי מגניב לאינסטגרם ואנחנו לגמרי מוכנים לזה כי אנחנו רוצים את הרווח שברגעים המופלאים האלה עם הילדים.

הבנתם את ההבדל? בין החלטה לבחירה? זו הזדמנות נהדרת לראות במה אתם עוד בוחרים או לא בוחרים בחיים שלכם. ונניח לא להחליט זו גם בחירה ובקיצור. אני יכולה לכתוב על זה פוסט שלם.

עכשיו המפתח השני: תכנון והתכוננות.

זה קצת כמו כף היד וגב היד. אי אפשר לבחור בלי לתכנן ואי אפשר לתכנן בלי לבחור. אף אחד מהם לא יתקיים או יחזיק מעמד בלי השני.

אז תכנון זה בעצם ביטוי יום יומי ושבועי וחודשי של הבחירה שלכם.

תכנון אומר שאתם יודעים איך הולך להראות היום שלכם, מה אתם מתכננים לאכול בוא, אתם מוכנים אליו (ואל שארית השבוע שאחריו) ויש לכם את כל מה שצריך במקרר, מקפיא ומזווה כדי לאכול אוכל אמיתי, טעים ומשביע.

אחרת – זה פשוט לא יעבוד.

למה? כי אם ממש תהיו רעבים ולא יהיה לכם משהו שרק צריך להכין אותו כי המקרר ריק או כי הכל קפוא, יש סבירות גבוהה שתסתפקו בכריך, צלחת פסטה או פשוט תזמינו פיצה.

כי אם יש לכם יום ארוך מחוץ לבית ולא לקחת את זה בחשבון אז: יש סבירות גבוהה שתסתפקו בכריך, צלחת פסטה או פשוט תאכלו שווארמה בלאפה. למה? כי טעים. כי אתם רגילים ככה. כי אתם פשוט רעבים.

אז כשיש לכם סט רעיונות של איזה מנות אפשר לאכול, מה צריך בשבילן ואיך מכינים אותן אז יש לכם: לוח ארוחות, רשימת קניות ותכנון בישולים.

עכשיו תראו. אם אתם כבר מעקמים פרצוף "אבל אין לי מתי לבשל / אבל אני לא אוהבת לבשל / אבל אני לא יודע לבשל" זה לא יצליח. זה אומר שרק החלטתם ולא בחרתם.

הבחירה, אני מזכירה לכם אומרת שאתם מוכנים לפנות זמן לבישול, אתם מוכנים להעיז ולנסות מתכונים חדשים ואתם מתכוונים ללמוד איך לבשל .

וגם למי שעובד מחוץ לבית שעות ארוכות יש פתרונות, וגם למי שמסתובב הרבה בדרכים וגם למי שאוכל בעיקר במסעדות.

בקיצור – כשיש בחירה ותכנון, אפשר למצוא לכל בעיה פתרון ואפשר להפעיל את היצירתיות וכושר האלתור.

טוב. אפשר להתחיל?

  1. תחשבו שוב על השינוי שאתם רוצים. במה הוא כרוך? מה זה ידרוש מכם? עם מה תצטרכו להתמודד? מה תרצו לעשות אחרת או יותר?

מוכנים לזה? רוצים את זה? קדימה!

  1. תתכוננו. והצעד הראשון בתכנון הוא לדאוג שבמקרר, במקפיא ובמזווה שלכם יהיה את מה שאתם צריכים כדי לאכול בריא יותר.

הכנתי לכם רשימת קניות תעברו עליה. תסמנו מה יש, מה צריך לקנות.

לא חייבים לקנות את *כל* הרשימה. אפשר לבחור מכל קטגוריה כמה דברים שאיתם אתם רוצים להתחיל או אותם אתם מעדיפים.

  1. תכינו לעצמכם רשימת מנות שאתם אוהבים לאכול שמכילות חלבון וירקות טריים או מבושלים. סגנונות שונים של עוף, דגים, ביצים, פשטידות, קציצות, לביבות, מרקים, תבשילים וכד'. רעיונות תוכלו למצוא במחברת המתכונים שלי
  1. חלקו את הרעיונות למגוון הארוחות:  ארוחות הבוקר, צהריים וערב של השבוע הקרוב. תשיקעו בזה זמן. זו תהיה השקעה מניבה. אני מבטיחה לכם.
  1. עכשיו צריך להכין. אחרי שסידרתם מה אתם אוכלים ומתי, תכננו מתי תכינו. אתם יכולים להכין שבוע מראש ולהקפיא ואפשר לבשל מידי יום או פעמיים בשבוע – בחירה שלכם.
  1. הכללים הכי חשובים: 3 ארוחות מלאות. בלי לספור קלוריות, בלי לשקול, בלי למדוד. כל ארוחה מכילה מנה חלבונית וירקות ומעל/יחד עם כל זה השומן. יכול להיות שהחלבון שומני, יכול להיות שהשתמשתם בשומן איכותי כדי להכין אותו או הוספתם לירקות.
  1. אוכלים לשובע. אכלתם ירך של עוף או 4 קציצות ולא שבעתם? תאכלו עוד צלחת. לאט לאט זה יתאזן. אתם תראו. הא. וזה חשוב להגיד. ירקות לבד לא משביעים. צריך את השילוב של חלבון ושומן אז קחו מנה נדיבות ותהנו.
  1. לא אוכלים בין הארוחות. מקסימום שותים. לא משהו קטן, לא ליד הקפה ולא ב "נפילת אנרגיה של 4 אחרי צהריים". בא לכם לאכול משהו תעצרו רגע. בא לכם לאכול ממש ארוחה? שלמה? כן – תאכלו. לא – תשתו. תמצאו לעצמכם תעסוקה. לכו לדבר עם חבר או חברה. צאו לריצה. קחו חיבוק. לכו לישון. אל תאכלו סתם.
  1. שתייה חשובה. מים. לא מים בטעמים. מים. סודה. קפה – תתמקדו בשחור ואספרסו או אמריקנו. תוותרו על החלב הניגר. הוא לא ברשימה. ואל תעופו על קפה יותר מפעמיים 3 ביום. תה. חליטות. חופשי. ובסוף הכי חשוב זה מים.
  1. תהנו. תהנו מהדרך. תהנו מהאוכל. תהנו מהבחירה שלכם. אם תהיו ביסורים ואיסורים "אסור לי, אני לא יכול, אני בדיאטה…" זה לא ילך. העצב יגדל והוא יגדיל את התסכול שיגדיל את הרעב וזה יגמר לא טוב.

תראו איזה יופי. אתם אוכלים כל מה שתמיד רציתם ואמרו לכם שזה אסור כי זה משמין או גורם מחלות: חמאה, בשר, שומן איכותי, ביצים. מלא ביצים. אתם לא סופרים ולא שוקלים ולא מודדים ואתם מרגישים – טוב! איזה כיף זה? כן. בטוח חסר קצת סוכר. תאכלו פרי אחד או שניים וזה יפתור את העניין.

כדי לתכנן, אני ממליצה לכם בחום לקנות את לוח התכנון שלנו שיש בו גם מקום לרשום את כל הרעיונות וגם לתכנן את הארוחות ואת רשימת הקניות שלכם.

בפוסט שלי על השימוש בלוח תמצאו כמה טיפים חשובים ממש על תכנון שמצליח

ובקבוצה שלנו במטבח עם איילת תוכלו לקבל תמיכה יום יומית. גם לרעיונות למנות, גם מה הולך עם מה וגם מה לעשות כשפחות הולך או כשקשה. מוזמנים להצטרף

***חשוב! אני לא יועצת תזונתית ולא מתיימרת להיות אחת כזו. אני בסך הכל משתפת את הניסיון שלי ואת מה שעובד לי במשך 5 שנים כבר. מה שכתבתי כאן לא יכול להחליף בשום פנים ואופן ייעוץ מקצועי***

לפוסט הזה יש 2 תגובות

  1. פוסט מצויין! תודה רבה באת לי בזמן

  2. פוסט מצוין ומלא טיפים חשובים. הכי חשוב קודם כל לבחור, באמת, מכל הלב והראש! תודה

כתיבת תגובה

נרשמים לניוזלטר שלנו ומקבלים:

כל מה שאפשר לעשות עם התבלינים, מתכונים מעולים והנחות מיוחדות לחברי מועדון!

(אנחנו לא אוהבים להספים, אפשר לצאת מתי שרוצים)


סגירת תפריט
×

עגלת קניות