שלום אורח
משלוחי BOXIT חינם מעל 250 ש"ח      |    דברו איתנו משלוחי BOXIT חינם מעל 250 ש"ח  
דברו איתנו

תוכנית לחיזוק שריר התכנון

שמעתם על זה שתכנון הוא בכלל שריר. לא תכונה. לא מטען גנטי. לא כשרון מולד. פשוט שריר. שכדי שהוא יעבוד כמו שצריך….חשוב לאמן, לתרגל ולאתגר אותו?!

שמעתי על זה לראשונה מאחת הקואצ'ריות שהייתי אצלה בתהליך. דיברנו על תכנון ועל החשיבות של תכנון ועל כל היתרונות של תכנון וככל שהיא דיברה על כמה חשוב לתכנן ככה אני הלכתי ואיבדתי אותה….

אני לא מתוכננת. האמת שאני לא ממש אוהבת לתכנן. כלומר אני אוהבת. מאד. חלק מזה שאני צריכה להיות בשליטה זה גם הצורך לדעת מה הולך לקרות. באותה המידה ממש, אני לא יודעת לתכנן. בהמון תחומים תכנון קשה לי. יצירת תוכניות קשה לי.

אני תמיד אומרת שאם הייתי צריכה לתכנן את העסק שלי וליצור לו תוכנית עסקית כמו שכתוב בספרים, העסק הזה לא היה קם.
אני גם תמיד מספרת איך בכל הפעמים כשכירה, כשהייתי צריכה להגיש את התוכנית והתכנון שלי ליעדים ומכירות בשנת הכספים הבאה, הייתי נופלת למשכב לחודש לפחות.

אני אפילו אגלה לכם יותר מזה… אני מאלה שמכינות שיעורי בית בבוקר לפני השיעור, מתכוננת למבחנים ברגע האחרון, וברוב הסדנאות, הרצאות שהשתתפתי או העברתי בעצמי, הסשנים הכי טובים שלי היו אלה שנוצרו תוך כדי תנועה או בשנייה האחרונה….

אז אתם בטח מבינים שהשיחה שלי על עצמי היא שאני הכי טובה בסופנטניות, שתכנון הורס לי את ההשראה, ושאני בכלל לא טובה בתכנון…
לכן זה כל כך הדהים אותי להסתכל על זה מנקודת מבט קצת שונה ולראות בתכנון שריר רופס שדורש פשוט אימון.

והיום, אחרי שנה וחצי של אימוני קרוספיט אינטנסיביים אני גם יכולה להגיד, שכדי ששריר, יגדל, יתחזק ויהיה אפקטיבי ופרודקטיבי, צריך וכדאי לגרום לו להתאמץ ולאתגר אותו ממש באימוני התנגדות רציניים.

מהימים שהייתי בטוחה ש 27.5 ק"ג זה כבד.

לפני כמה זמן, פירסמה ענבל זיסו (כל מה שצריך לעשות זה ללחוץ על השם כדי שתוכלו להכיר אותה קצת יותר), בעלת הסטודיו למיתוג "ZIS עיצוב ממוקד מטרה" מתנה של לוח תכנון שבועי. כזה שכולל גם מקום לרשימת מטרות, רעיונות ויש בו גם ציטוטים מקסימים להשראה.

וככה מצאתי את עצמי מידי שבוע, במוצאי שבת או מקסימום ביום ראשון, יושבת עם לוח התכנון ופשוט….מתכננת.

וראיתי איך גם לתכנון הכי מדוייק יש כל כך הרבה מקום לשינויים – למשל כשאני מתכננת פגישות וזמן לפיתוח מוצרים ובסוף מוצאת את עצמי עם פעוטה חולה בבית

וראיתי איך כשלוח התכנון תלוי על דופן המקרר, אני עוברת שם כמה פעמים ביום לסמן V או לראות מה נשאר ואני חייבת לטפל בו.
ושמתי לב איך אני מזכירה לעצמי שזמן נסיעה זה זמן טוב לכמה טלפונים שרשומים לי במטרות של השבוע

והיה מקום לרשום רעיונות שעלו בזמן התכנון וגם תוך כדי תנועה, במקום שהם התאיידו וייעלמו לתהום השכחה
וגם יכולתי להרגיש איך נראה שבוע שלא תכננתי בכלל. איך אני מתפזרת, מאבדת פוקוס, ומסכמת שבוע עם פרודוקטיביות די עלובה….


גם השינוי התזונתי והמעבר לפליאו חייב אותי לאתגר ולאמץ את שריר התכנון.

כשהתזונה מבוססת בעיקר על אוכל איכותי מבושל, שאין בו אפשרות לכריכים על הדרך, חבילת פסטה שסוגרת פינה או פתיתים ב 5 דקות, אין ברירה אלה להיות מתכוננים ולתכנן את השבוע, את היום ובעיקר את הארוחות, ולפי זה את הבישולים והקניות.

ואני שבחרתי להיות אמא עצמאית שמכינה לבנות שלה כל יום בצהריים אוכל מבושל, אין יותר אימון התנגדות עצים מאשר זה, לשריר התכנון שלי…

אז מה זה אומר בפועל?

זה אומר שאני תמיד מסתכלת על השבוע שעומד לפניי ומתכננת מה נאכל לצהריים, והאם זה יום פעילות ארוך מחוץ לבית? האם אנחנו מתכננים לארח? להתארח? יהיה לי זמן לבשל או שצריך משהו להקפצה קצרה/מנגל/ חימום של אוכל מוכן?
לפי זה אני מתכננת את הקניות, את ההפשרות ואת הבישולים.


אני תמיד דואגת שיהיו במקפיא גם מוצרים שמתאימים לבישול קצר ומהיר על המנגל (קבבים או המבורגרים שאני מכינה ומקפיאה או קונה אחרי שכמובן בדקתי שיש בהם רק בשר, שומן ותבלינים ולא כל מיני משמרים, משפרי טעם, חומרי התפחה, סוכרים וכד').
הרבה פעמים אני מכינה מראש מנות כפולות כדי שחצי מהן אוכל להחזיר למקפיא לסיבוב נוסף בעוד כמה ימים
ותמיד, בכל ערב אני מסתכלת על היום הבא, בודקת אם יש משהו שחסר. בודקת איך היום הזה הולך להיות ולפי זה מחליטה מה נאכל ומה נדרש כדי שזה יקרה.

לגמרי אימון מאסיבי לשריר התכנון שלי.
ועובדה. כבר 5 שנים שזה…עובד.
איך אתם מאמנים את שריר התכנון שלכם?

כתיבת תגובה

נרשמים לניוזלטר שלנו ומקבלים:

השראה ורעיונות לבישול בריא, פשוט וטעים, הצצה אל מאחורי הקלעים שלנו ואפילו עוזרים לנו ליצור את התערובת הבאה. מבטיחים לשמור על הפרטיות ולא להספים.

סגירת תפריט
×

עגלת קניות